Jeg ba om å kjøpe mat, men fikk til svar at ingen av måltidene som var listet i menyen var tilgjengelige for kjøp. De skulle imidlertid komme med en salgsvogn der jeg kunne få kjøpt snacks. Den uteble også. Og det var ikke fordi kabinpersonalet var travle med annet enn å snakke med hverandre. Flyet var 1/3 fullt, så de hadde plenty av tid å komme med salgsvognen. Og det minste de kunne gjort var å komme til meg med opplysning om mulige kjøp - om så snacks. Så alt annet får toppkarakter, mens kabinpersonalet får bunnplassering av meg. MERK: Dette gjaldt morgenflyet fra København direkte til Tromsø. Strekningen Bangkok - København var helt topp på alle måter.
Jeg ba om å kjøpe mat, men fikk til svar at ingen av måltidene som var listet i menyen var tilgjengelige for kjøp. De skulle imidlertid komme med en salgsvogn der jeg kunne få kjøpt snacks. Den uteble også. Og det var ikke fordi kabinpersonalet var travle med annet enn å snakke med hverandre. Flyet var 1/3 fullt, så de hadde plenty av tid å komme med salgsvognen. Og det minste de kunne gjort var å komme til meg med opplysning om mulige kjøp - om så snacks. Så alt annet får toppkarakter, mens kabinpersonalet får bunnplassering av meg.
Flyet fra Oslo til Bodø var nesten en halv time forsinket, og vi var 57 personer som skulle videre med forskjellige Widerøe-fly, og de valgte å vente på oss alle. Fantastisk flott gjort av Widerøe
Not sure why the gate information would show "boarding" and then "gate closing" before anyone had actually started boarding. Was ultimately sat before the scheduled takeoff time, although takeoff was after the schedule. Favourable flying conditions allowed us to land 5 minutes early, although as there was another plane still sitting at our gate on arrival meant we were ultimately late to the gate (giving gate / disboarding times would be more honest than just the scheduled landing time). Somehow, even though there was a plane sitting at our gate on arrival, when we were allowed to taxi to the gate, there were apparently no ground staff there. What? Even though there was an incoming plane, they went elsewhere? Staff on the plane and the meal service were fine.
SAS er i ferd med å bli håpløst utdatert for business reisende, dessverre. Man kaller det Plus og selger det inn som en business class, men det er jo bare tull... Reise fra CPH til Island var med Icelandair, full business og topp service, reise fra Reykjavik til Oslo, med SAS, var et svært gammelt fly, gamle og dårlige seter, fullt av mennesker som sild i tønne og dårlig mat. Mens flyet fra Oslo til Stavanger var nytt, alt var bedre men det burde vært motsatt; lengre distanser, bedre komfort, for fullt betalende passasjerer, men det tenker ikke SAS på. Jeg faser ut SAS fra nå av og vil fly mest mulig med andre selskap ut fra Stavanger, så det blir nok mer KLM fra nå av..