Overflygning, så fikk en gammel buss til Bodø. Ingen tilbud om mat eller drikke
Flyvningen mellom Trondheim og Amsterdam var knallbra! Denne ble fløyet av KLM selv. Men flyet fra Amsterdam til Alicante ble fløyet av Transavia, og dette var en skuffelse fra begynnelse til slutt! For det første startet fikk vi mail med beskjed om at maks størrelse på handbagasje på dette flyet var 40x30x20cm, noe som er betraktelig mindre enn hva andre tillater. Mens vi stod og ventet på å boarde, kom det ei dama og merket alle som hadde normal størrelse på handbagasjen, med at bagasjen var ok. Hadde man vist dette, så hadde vi tatt med normal handbagasje. Og så startet de ombordstigningen etter flyet egentlig skulle ha tatt av, og flyet var der i god tid før. Ombord på flyet, så var det så trangt at det var umulig å sitte normalt! Nei dette var en stor skuffelse. Blir ikke å bruke KLM på denne ruten igjen, så lenge Transavia flyr
En av besetningen var uheldig og sølte en kopp kaffe i fanget mitt under servering. Det gikk bra for min del, men kunne kanskje fått en liten kompensasjon for det. Ikke noe økonomisk, men en ekstra dessert kanskje 😉👍🏻.
Nye bagasjebegrensninger. En vanlig cabin luggage sertifisert bagasje er nå plutselig ikke cabin luggage mer hos Norwegian. Griskhet og dårlig service.
Forsinket ombordstigning, men mesteparten av forsinkelsen ble kjørt inn igjen. Landet nesten på tidsplan
Spiste ikke noe mat. Det var ingen underholdning på denne flyvninger.
Helt ok reise, alt gikk innen schedule, bra landing. Norwegian kunne ha noen spennende blad å lese, wifi funger jo ikke optimalt.
Lang kø inn til venterom. Deretter ny kø for ombordstigning. Passkontrollen rask via elektronisk sjekk. Grei service ombord.
Jeg reiste på en billig billett og fikk det jeg betalte for. Flyet var punktlig, men kunne vært bedre renholdt.
Plutselig kun 15 minutter med internett! Jeg hadde koblet meg opp før avgang uten å være klar over denne vesentlige endringen, for at nettforbindelsen så ble kuttet mens den fortsatte å telle minutter, for så å få beskjed om at de 15 minuttene var brukt opp, nåe jeg en times tid senere prøvde å koble meg på igjen :(
Jeg ba om å kjøpe mat, men fikk til svar at ingen av måltidene som var listet i menyen var tilgjengelige for kjøp. De skulle imidlertid komme med en salgsvogn der jeg kunne få kjøpt snacks. Den uteble også. Og det var ikke fordi kabinpersonalet var travle med annet enn å snakke med hverandre. Flyet var 1/3 fullt, så de hadde plenty av tid å komme med salgsvognen. Og det minste de kunne gjort var å komme til meg med opplysning om mulige kjøp - om så snacks. Så alt annet får toppkarakter, mens kabinpersonalet får bunnplassering av meg. MERK: Dette gjaldt morgenflyet fra København direkte til Tromsø. Strekningen Bangkok - København var helt topp på alle måter.
Jeg ba om å kjøpe mat, men fikk til svar at ingen av måltidene som var listet i menyen var tilgjengelige for kjøp. De skulle imidlertid komme med en salgsvogn der jeg kunne få kjøpt snacks. Den uteble også. Og det var ikke fordi kabinpersonalet var travle med annet enn å snakke med hverandre. Flyet var 1/3 fullt, så de hadde plenty av tid å komme med salgsvognen. Og det minste de kunne gjort var å komme til meg med opplysning om mulige kjøp - om så snacks. Så alt annet får toppkarakter, mens kabinpersonalet får bunnplassering av meg.
Flyet fra Oslo til Bodø var nesten en halv time forsinket, og vi var 57 personer som skulle videre med forskjellige Widerøe-fly, og de valgte å vente på oss alle. Fantastisk flott gjort av Widerøe
Not sure why the gate information would show "boarding" and then "gate closing" before anyone had actually started boarding. Was ultimately sat before the scheduled takeoff time, although takeoff was after the schedule. Favourable flying conditions allowed us to land 5 minutes early, although as there was another plane still sitting at our gate on arrival meant we were ultimately late to the gate (giving gate / disboarding times would be more honest than just the scheduled landing time). Somehow, even though there was a plane sitting at our gate on arrival, when we were allowed to taxi to the gate, there were apparently no ground staff there. What? Even though there was an incoming plane, they went elsewhere? Staff on the plane and the meal service were fine.
Billettene våre ble kansellert pga streiken. Nye billetter tur/retur Barcelona kom på 19.500,-
SAS er i ferd med å bli håpløst utdatert for business reisende, dessverre. Man kaller det Plus og selger det inn som en business class, men det er jo bare tull... Reise fra CPH til Island var med Icelandair, full business og topp service, reise fra Reykjavik til Oslo, med SAS, var et svært gammelt fly, gamle og dårlige seter, fullt av mennesker som sild i tønne og dårlig mat. Mens flyet fra Oslo til Stavanger var nytt, alt var bedre men det burde vært motsatt; lengre distanser, bedre komfort, for fullt betalende passasjerer, men det tenker ikke SAS på. Jeg faser ut SAS fra nå av og vil fly mest mulig med andre selskap ut fra Stavanger, så det blir nok mer KLM fra nå av..